targa 32

 
 

targa 32

  • Targa 32 har ersatt Targa 31, som tillverkats sedan 1997 och som uppdaterats under åren. Den senaste uppdateringen som gjordes på Targa 31 var den negativa akterspegeln, den sk Targa 31+. Targa 32 har negativ akterspegel som standard och generellt en ”modernare look”. Mycket av formspråket kommer från den populära Targa 44, med en högre stäv, framåtlutande tak samt teakräcke, dubbel akterport till badbryggan och en distinkt linje i hyttväggen, som kännetecknar Targa 32.

    Bredden har även ökats för att ge mera volym inne i båten – bredden vid vattenlinjen har dock i det närmaste bibehållits för att bevara de goda köregenskaperna, som är karaktäriserande för alla Targa modeller. Förkabinen är betydligt större med två fullängdskojer på 210cm och akterkabinen har även fått en större dubbelsäng. Toaletten i akterkabinen har även förstorats.

    En annan nyhet är, att skrovet till den nya båten tillverkats enligt vakuuminjiceringsmetoden, vilket ger ett startk skrov och är dessutom mera miljövänligt.

  • Totallängd 10,78 m

    Längd (skrov) 9,82 m

    Bredd 3,37 m

    Djupgående 1,10 m

    Vikt cirka 6 300 kg

    Designkategori B

    Bränsletank 800 liter

    Vattentank 150 liter

    Septiktank 100 liter

    Motoralternativ

    1 x D6-400 (294 kW, 400 hk)

    1 x D6-440 (324 kW, 440 hk)

    2 x D4-230 (340 kW, 460 hk)

    2 x D4-270 (396 kW, 540 hk)

    2 x D4-300 (442 kW, 600 hk)

    2 x D4-320 (470 kW, 640 hk)

    2 x D6-340 (500 kW, 680 hk)

    2 x D6-380 (560 kW, 760 hk)

    2 x D6-400 (588 kW, 800 hk)

    2 x D6-440 (648 kW, 880 hk)

    Toppfart 41-48 knop

    Marschfart 24–36 knop

    Bränsleförbrukning (2x270 hk) ca 2,3 l/nm